customers

fredag 31 juli 2009

DET ÄR MYCKET I HJÄRNKONTORET NU

Först missade jag tacka Helena för de fina bilderna ifrån Ransäter..TACK
Sedan tackar jag henne för dagens bildskörd också.


Gyller är en mästare på att göra kärleksförklaringar!








..han ser ut att trivas med Sandra i huvudstaden.










Denya kanonkula är på G igen






Det var 3½ månad sedan som hon såg till att den snarkande sjusovaren under täcket (klockan är 10.09 och han har inte lyft på huvudet) kom till jorden.
Det känns gött att hennes meloner snart är ett minne blott, för den mjölkproduktionen var enorm!






Nu är det massor att hålla reda på, en viktig grej är PASSPORTS Jean har haft ett halvår på sig att fixa ett nytt pass men glömt, Stinas är på upphällningen och det blir hennes tredje i ordningen hon var bara en liten gullunge på den tiden och jag känner att det är bäst att fixa ett nytt så det inte blir något strul för att hon vuxit en halvmeter. Det skall bli gött att komma ifrån regnhelvetet!




King Kong drabbades av en riktigt eländig Erlichias infektion i höstas och det har kommit tillbaka och är riktigt skit så finns det någon därute som vet massor om detta och har en egen eller känner någon hund som vinglat omkring får ni gärna maila. Det är oroligt.






Adel har börjat att löpa så jag funderar och funderar, inte på med vem utan funderar på om.



Den gamla knasluvan har sprängt sin utgång på alla tänkbara sätt, jag har fått använda mina snickarkunskaper flera gånger om dagen men hon är listigare och knäcker mina lösningar och tar sig ut till vilket pris som helst. Jag har skällt på henne, hon har skällt på mig och jag borde veta bättre efter alla dessa år att det är något hon vill, något som inte stämmer. Varför skulle annars hon av alla står kvar ute i regnet. Det tog mig fyra dagar att hitta anledningen. En svalunge hon troligtvis vårdat ömt, den är inte ett dugg rädd för henne men skiträdd för mig så när jag kommer klättrar den upp och ner och flyger lite grann och sätter sig på hennes rumpa. Så nu är den inne i hennes rum istället och verkar trivas alldeles ypperligt och Maira är inomhus, lugn och fin. Så vad gör jag nu? vilket huvudbry! Jag stör mig på att jag missuppfattade henne och avskyr att ens höja rösten till henne jag borde ju fattat att hon hade något därute! Undrar vad som händer när den flyger iväg på riktigt om några dagar, hjälp tänk om hon får för sig att flyga efter.

Jessica skall tävla ikväll, det gör mig illamående, måste jag behöva bekymra mig för det också hon är tävlingsmänniska precis som jag så hoppas att det snart är en ny dag. Wotan e väl för ung för trean? Ja ja kör så det ryker och dammar och ring så fort dammet lagt sig.


På lördag kommer Örebro gänget det skall bli skoj att träffas, det känns som evigheter sedan.
Följer Sannas nya blogg och skall snart fixa in länken.
Näe nu har klockan blivit kvart i elva och ett annat litet huvudbry får allt se till att masa sig upp nu, vi skall iväg, vi har massor att göra och massa att fundera på detta håller inte baby!