customers

söndag 19 juli 2009

CHAMPION, CHAMPIONS och Blivande CHAMPION

Usch vad sommaren går fort redan den 20 Juli..
Skall summera de tio dagarna så lättläst som möjligt men det är inte lätt för sommaren är händelserik och således framgångsrik hittills.

Vi började förra helgen i Tvååker där Pippilotta vann sitt tredje cert och blev CHAMPION det var väl gött nu är hon klar och det innebär att hon kommer att paras vid nästa löp.
Grejen med tvååker var att vi skulle åka iväg och bo på hotell och koppla av samtidigt så vi tog en sväng inom Ullared för andra eller möjligen tredje gången i mitt liv och Jeans första, han stånkade fast det inte fanns en människa före oss i kön..så vi tillbringade ca 45 minuter därinne.
Sedan åkte vi vidare till hotellet som jag fixat och hör nu i ÖVERLIDA i Överlida en liten halvby 20 minuter därifrån mitt ute i ingenstans, som förmodligen bara de som bor där vet var det ligger. Min kennelpojke var naturligtvis inte road av mitt val av ort och väldigt förvånad.

Meeen tänk er att Jean skall gå ner och fixa ett par öl vid nio snåret och står i receptionen och vem står där om inte Lisbeth (Jaggas matte) helt otroligt, helt utan vetskap om varandra och helt galet. Så Lisbeth o Stefan bodde på samma hotell helt ute i ingenstans! Roligt va?....som ödet kan bli.

Ja sedan har vi haft en massa besök förståss Hundar, folk och ungar..mycket kaffe och massa roligt snack. Erica o Johanna var här med alla hundarna och en väldigt gullig Elliott..såå söt.



Sedan helgens show som var i Köping 25 hundar och ÄNTLIGEN en Italiensk domare i Sverige med en del Radunos på nacken, jag är lite förvånad att det inte var fler anmälda..


Min skitVolvo sväljer en del faktiskt så vi fick med oss Åtto, Adel, Kenestra, Wotan och Jean
En bur , Jessica och jag och det gick hur bra som helst...Grabbarna skötte sig perfekt inte ett enda fult öga åt varandra fast Wotan inte bor hos oss, så rediga!
Att det dreglas och skitas ner bryr jag mig inte ett dugg om den dagen den är färdig är den färdig lixom. Jag sa dessutom att det enda som är bra på denna bilen är burkhållarna mellan sätena och vips så hade Adel trampat sönder dem också så nu är det bara skit kvar.
Vi hade säkert kunnat få plats att hämta Sofie och Branco på tågstationen också.
En fin och trevlig dag i Köping men varmt som skam åt hundarna och den gamle Åtto fick kämpa på och han har ätit några glassar för mycket nu den sista tiden men what a fuck han är ju fin ändå!




Här är BIR hunden som hade en perfekt utstrålning enligt domaren.



Här är BIM-hunden Kenestra som var den enda tiken för dagen med CK hennes kritik var amazing..











Här är CERT hanen Wotan och han föll domaren i smaken dessutom går han som tåget Wotan och jag bara älskar att springa med honom! Nu var det andra certet i land så nu inväntar vi tvåårsdagen!





Anna Persson var med men fick som alla andra juniorer en två men fin kritik och hon o Ragnhild var sketabra i ringen så vänta bara...En annan av lite gnutta Magnuslundare var fina Unicos Branco han fick en etta och även han bra i övrigt. Som sagt en bra dag och det kommer säkert fler.
Så till höjdpunkten här hemma min älskade hundvalp som förgyller min vardag något alldeles extra. En varm och go hundvalp som sticker upp huvudet under täcket och får mig att bli alldeles varm i hela kroppen..Nu är jag på väg att bli hel igen.