customers

lördag 19 februari 2011

VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN

En väldigt efterlängtad kull är äntligen här!

Älskade Amy, morsan över alla här, stark o pigg o otroligt säker på sin sak , trots att det var ett väldigt stort gäng i magen vet hon precis hur hon vill ha det.
Ett litet bortfall men i dagsläget är det 20 små framtassar som trampar mjölk så det står härliga till.




Amy klämde ur sig gänget smidigt o mår alldeles förträffligt, hon kör med mig precis som hon skall. Rostbiffsmackor o norsk laxmat det är fint.
Som alltid blir jag så adrenalinpigg så jag behöver inte sova på flera dagar, konstigt det där men man är liksom lycklig i överflöd.



Valparna är pigga och hänger stadigt vid tuttarna mest hela tiden så vi håller tummarna att alla överlever, det vet man ju aldrig när de är så här alldeles nyfödda o naturen får ha sin gång men det ser väldigt lovande ut.









Tack för vackra tulpaner, Dunder med familj! Så härligt.



Det är väldigt jobbigt att hålla vakt på mamma o ungar så ingen oanmäld slinker igenom tullen.
Även om Amy sköter det väldigt bra själv så håller han ställningen och det är slitsamt, det är tydligt.







Det kommer fler foton i puppenings bloggen under helgen, jag stör inte Amy nu de första dagarna utan låter henne sköta om det som hon är allra bäst på själv, hon litar på mig o jag på henne..Grymt teamwork!