customers

torsdag 8 juli 2010

SKITUNGAR I VÄRLDSKLASS o BIR o BIM

Vilket sommarväder vi har fått!! Det innebär tidiga mornar o sena nätter för hundarna o mig.
På dagarna slappar de inomhus o eftersom jag är uppe vid fem halv sex och ser till att hundarna får sitt, behövs det lite rast mitt på dagen för att orka hålla på till ett på natten, så ligger det till just nu. Har inga som helst bekymmer med att rätta mig efter det eftersom jag älskar värme!
I övrigt har inget av större värde hänt i veckan men i helgen var vi i Borås och där spräckte Zero Zero Seven Cert bubblan för Agent kullen och blev BIM! Grattis o Bra Jobbat!



Åke blev BIR-valp och det var sista valpshowen innan allvaret börjar, Grattis Martin!

Kenestra blev BIR och det var bakungnsvärme på Ryda. Efteråt bjöd Malin o Kristoffer på utsökt grillat! Så göttigt, det satt fint, vi var vrålsugna. TACK!


Ja så kommer vi till Skitungarna då...
Stackars Pelle ( den röde) som fått en lillebror på äldre dagar och som dessutom växte upp till en respektlös tungviktare med blixtens hastighet. meeeeen Åke! (behövs ingen närmare presentation)





Pelle tycker om Åke när Åke är trött, Åke tycker alltid om Pelle!



Här är en skitunge till som längtar sååå förtvivlat mycket efter att lill-Matte skall komma hem o spela fotboll med honom.



När han har tråkigt gör han inbrott i hennes garderob och snor hennes fotbollsskor, han kastar dem nerför trappen..springer ner o hämtar dem..tappar dem igen och springer ner o hämtar och så kan han hålla på en bra stund. Det är inget vi missar för det dunkar redigt varenda gång..åt båda hållen.




Sedan snuttar han med dem och kan somna av var han befinner sig. Skräcken hade varit ifall han bet sönder dem, typ varannan dobb så Stina fick halta in på plan nu gör han inte det (längre) utan det är bara snutt. Jag är evigt glad för att det är fotbollsskorna för den lilla damen hade nog inte varit nöjd om finskorna var slemmiga med intorkat dreggel!



Min hundfria zoon är amazing i år, så många, stora och feta växter har jag aldrig haft.
Alla mår bra i värmen med andra ord!