customers

söndag 21 mars 2010

FÖRSTA GÅNGEN

Egentligen skulle dagens grej vara om träffen men så kom det lite annat emellan..Agata fattade läget direkt på träffen och kunde inte hålla sig så hon gjorde sig riktigt snygg och åkte till Malmö.
det var 25 anmälda i rasen. Hon vann öppenklassen och slutade som andra bästa tik och vann sitt första CACIB! Göööttt för de där certen är viktiga. Grattis Kicki!
Vi hoppas att vi får börja vänja oss med Kicki för vi blir så väl omhändertagna när hon e med.
Mackor, vatten, kaffe, svettrasor och en helvetes tävlingsinstinkt har hon med sig, precis som det skall vara, Kah Malin poängterade att jag bara har instinkten med mig och med närmare eftertanke e det sant...Men det får bli skärpning nu skall vi fortsätta fika under luckan.
TACK för helgen Kicki!
Adel var också med men Kennelpojken är verkligen helt värdelös!


Så till denna lille gossen då, som tränat betydligt mer än de flesta hundar jag haft men det märks INTE! Så kortfattat kan jag dra slutsatsen att äntligen äntligen efter så många år har kennelpojken fått en riktig hund att hålla i..nämligen min lille snutteplutt.
Kennelpojken är så bortskämd med gamle Åtto som alltid uppför sig och gör som han blir tillsagd så det är på tiden att han får känna lite motstånd i snöret.
I går var han ganska duktig lille Daddyson han blev bästa hane med CERT o Bim på sin första officiella utställning, redig kille han har en vit tass att följa så vi får väl se vad framtiden säger om det överhuvudtaget blir så mycket mer för det verkar inte vara hans grej, han vill göra annat


..... eftersom han är den underbaraste, sötaste,

......bråkigaste skitungen i hela världen


och jag älskar han så!