customers

söndag 14 september 2008

SISTA VECKAN MED GÄNGET

Veckan som varit har gått lika fort som alla andra och jag har aldrig förr önskat att dygnet innehöll dubbelt så många timmar.
Tänk att det kommer vara ganska tomt redan om en vecka.
Christine spelar ABBA? men nu måste jag verkligen på allvar förklara all den "gamla" nya musiken.
Vissa låtar får inte sjungas av andra än originalartisten. (det gäller inte ABBA)
Ex på det är Knockin`on Heavens door. Det gäller alla Dylans låtar men just denna framförs av alla möjliga skitartister. Som Dylan fan blir jag faktiskt upprörd av det.
Likadant med Elton John tänk er själva hur illa det skulle låta om någon annan sjöng Goodbye Englands Rose, nu har jag fullt upp att förklara för min lilla loppa vilka stora artister som låtarna tillhör, riva fram originalen och spela för henne så hon verkligen får höra skillnaden.
Förklara för henne var hur när och varför det är tillåtet och vem fan som helst kan få sjunga mamma mia. Hon har sett filmen -inte jag

Men Amanda...snuttunge
Kissnödig
Ikväll har Jean o jag stått och huttrat till näst sista matchen, de leder serien så det skvätter om det och sopade planen med trollhättan idag. Vinner de på fredag också vinner de allt och har varit oslagbara så lite mallig e jag sist gjorde hon två mål och ett målpass och gissa om mamma står och tjoar!



Men Amanda.......

Film jag sett i veckan är VARG var bara tvungen att se den och Peter Stormare är en favvo.
Såg att de skjutit en jättebjässe björn i dalarna och får för mig att det kryllar av björnar i dalarna.
Brrr jag har verkligen björnskräck som ni kanske vet. Kommer de närmre mig så får våra starka funderingar på att flytta till småland bli aktuellt. Småland är verkligen fint även om där finns mycket möss. (som jag också har lite äckelskräck för)

Vi var INTE i sofiero heller.
Valparnas pappa Toscano var med på bild i senaste hundsport på sid nr. 61 med sin matte Sanna för att han grupplacerade sig i Tvååker. För en gång skull blev hundsport läsvärd!



På grund av sent återbud finns lilla Amanda till salu och om någon känner att de vill bli villkorslöst älskade är ni välkomna att höra av er.

Så till sist måste jag bara yttra mig om hur många pojkar som borde växa upp till män men som vuxit upp till möss istället. Hur skall detta gå med alla sängvätare som gnäller över en finne på hakan? Inte skall väl de glida igenom och försvara/rädda vårt land? Jag har en riktigt bra story om detta men det blir tillräckligt idag annars blir det tråkigt att läsa.

Natti natti